Najnowsze artykuły

Co robić w przypadku bólu zębów...

Ból zęba mądrości jest dość powszechne skargi i często jest wynikiem tych trzecich trzonowców przybywających w osoby w późnych nastolatków lub...

Czytaj Więcej

Zen szczotkowania zębów

W codziennym pędzie współczesnego życia może być trudno znaleźć czas na dbanie o siebie, a to obejmuje odpowiednie dbanie o swój uśmiech. Prawidłowe szczotkowanie i nitkowanie zębów każdego dnia jest niezbędne, aby uniknąć próchnicy i bólu zębów. Mindfulness jest dobry dla zdrowia i nie ma powodu, że nie powinno to obejmować rutyny higieny jamy ustnej.

Poniżej przedstawiamy ćwiczenie mindfulness w zakresie dbania o zęby. Pomyśl o tym jak o kierowanej medytacji dla swojego uśmiechu! Pod koniec tego 4-minutowego ćwiczenia powinieneś poczuć spokój i zadowolenie, że właściwie zadbałeś o swoje zdrowie jamy ustnej. Zacznij od wybrania spokojnej, odizolowanej przestrzeni. Dla większości ludzi jest to łazienka. Jeśli w Twoim domu są inni ludzie, którzy są hałaśliwi lub rozpraszają Twoją uwagę, powinieneś zamknąć drzwi.

Pierwsza minuta - nitkowanie Odmierz długość swojej nici. Powinieneś użyć około 1,5 stopy (45 cm) nici, aby zapewnić sobie miejsce do jej uchwycenia, a jednocześnie nie używać tej samej długości nici w całej jamie ustnej. Używanie nowej części nici za każdym razem, gdy przechodzisz między zębami, pomaga zapobiegać rozprzestrzenianiu się bakterii powodujących próchnicę.

Trzymając nić palcami w odległości kilku centymetrów od siebie, delikatnie przesuwaj nić między zębami. Zakręć nić w kształcie litery C wokół każdego zęba i powoli przesuwaj nić w górę i w dół, aż do linii dziąseł i z powrotem. Twoje dziąsła mogą zacząć mrowić od ruchu nici. Skoncentruj się na tym uczuciu, traktując je jako masaż dziąseł, podczas którego nić dentystyczna jest zręcznym masażystą, łagodzącym problematyczne miejsca i oczyszczającym Cię ze złej energii. Kiedy każdy ząb otrzyma równą uwagę, wyrzuć nić.

szczoteczka

Druga i Trzecia Minuta - Szczotkowanie Następnie wybierz szczoteczkę do zębów i ostrożnie nałóż pastę do zębów. W tym momencie zacznij liczyć w głowie. Zacznij od górnych zębów i poświęć 30 sekund na szczotkowanie przedniej części zębów i powierzchni gryzących. Trzymaj szczoteczkę tak, aby jej włosie było ustawione pod kątem 45 stopni do zębów.

Dzięki temu szczoteczka będzie omiatać linię dziąseł, gdzie gromadzi się płytka nazębna i inne zanieczyszczenia. Następne 30 sekund poświęć na dotarcie do wewnętrznych (od strony języka) powierzchni zębów. Aby jak najlepiej dotrzeć do tej strony, przechyl szczoteczkę pionowo i wykonaj kilka pociągnięć w górę i w dół po każdym zębie. Po upływie łącznie 60 sekund przejdź do dolnych zębów, powtarzając powyższy proces w dwóch kolejnych 30-sekundowych odstępach.

Podczas szczotkowania wyobraź sobie, że Twoje zęby stają się bielsze i gładsze. Z każdym pociągnięciem rozluźniasz i wymiatasz lepką, żółtą płytkę nazębną, odsłaniając lśniące powierzchnie swoich perłowych białek. Następnie otwórz szeroko usta i delikatnie przesuwaj szczoteczkę od tyłu do przodu języka. Jeśli masz skrobaczkę do języka, użyj jej zamiast szczoteczki. W ten sposób z nierównej powierzchni języka uwalniasz cząsteczki jedzenia i bakterie, które mogą powodować nieświeży oddech i próchnicę zębów.

Czwarta minuta - płukanie Na koniec przepłucz jamę ustną. To dobry moment, aby rozpocząć ćwiczenie oddechowe. Podczas płukania wodą lub płynem do płukania ust, oddychaj powoli i głęboko przez nos. Spróbuj robić wdech przez 3 sekundy i wydech przez 3 sekundy. Po zakończeniu płukania przez czas zalecany na płynie do płukania jamy ustnej (zwykle około 30 sekund), wypluj płyn do płukania. Przesuń językiem po zębach, rozkoszując się ich czystością. Weź głęboki oddech, zwracając szczególną uwagę na uczucie świeżości w swoim oddechu. Poświęć chwilę na uśmiech, wiedząc, że doskonale zadbałeś o swój uśmiech.